Nu we de stap hebben kunnen maken van concept-ontwerp naar vervolgopdracht (tekeningen en berekeningen voor de aanvraag omgevingsvergunning), komt ook de verkoop van het huidige huis in beeld. In deze markt verhitte markt met een zeer courant ‘jaren-30-huis’ lijkt het ons raadzaam om bij een paar makelaars langs te gaan. Om te informeren naar hun aanpak, tactiek en prijsstelling.

Het eerste contact is geweest en

  • ligt ons huis inderdaad zeeeer goed in de markt
  • heeft deze makelaar wel een full-service-aanbod als basis (foto’s, persoonlijke, website met heel veel info, kaartjes, media-aandacht)
  • en is het handig om wel een ‘opleverdatum’ van de aannemer te hebben zodat we niet veel te vroeg het huis hebben verkocht.

Dus ondanks de uitgesproken inzet, orginaliteit en gunfactor (ook sociaal actief in de samenleving) is ons nog niet zeker of we de meerwaarde ook terugzien bij een perfecte presentatie in de markt als deze zulke tekorten vertoond. De kans zit er namelijk in dat ons huis binnen no-time is verkocht.